طراحی سایت شخصی

علاقه مندی

0 مورد

زمان مطالعه

7 دقیقه

نظرات

بدون نظر

دسته بندی

,

تاریخ انتشار

25 اردیبهشت 1399

عنوان های مقاله

طراحی سایت شخصی برای عموم مردم، افراد خاص و یا هر یا برای هر کسب و کار شخصی است. هدف از ساخت وب سایت شخصی می‌تواند معرفی فرد و یا فعالیت و خدمات ارائه دهنده وی باشد. در ادامه به معرفی امکانات و مراحل ساخت ساز شخصی خواهیم پرداخت.

طراحی سایت شخصی چیست و چه کاربردی دارد؟

در سالهای اخیر با پیشرفت تکنولوژی، استفاده روزافزون مردم از دنیای اینترنت غیر قابل انکار است.بیشتر مردم ساعاتی از شبانه روز را در اینترنت برای سرگرمی و یا جستجو کالاهای مورد نظر خود سپری می‌کنند. و همه می دانند بهترین راه برای اینکه کسب و کارشان را توسعه و رونق دهند ورود به دنیای اینترنت است.بنابراین طراحی سایت اولین قدم برای رسیدن به این دنیا است.شاید در دنیای امروزی و با توجه به وجود انواع شبکه های اجتماعی طراحی سایت شخصی  امری ضروری به نظر نرسد. اما به دلیل ضرورت تفکیک زندگی شخصی و زندگی حرفه‌ای، برای بسیاری از افراد داشتن یک وب شخصی ضروری است. زیرا معمولا افراد ترجیح می‌دهند  شبکه های اجتماعی را به زندگی شخصی خود اختصاص دهند. اما طبیعتاً فضایی برای فعالیت در فضای حرفه‌ای نیز لازم است.

طراحی سایت شخصی

در حقیقت می‌توان گفت برای شخصی سازی وب سایت بهترین گزینه برای معرفی خود و فعالیت های اشخاص حرفه ای است. با این وجود با داشتن این نوع وب سایت می‌توانید تمامی خدمات، آموزش ها و حتی معرفی خود را به صورت حرفه ای انجام دهید.  انتخاب و طراحی یک وب شخصی جذاب و کاربرپسند در درجه اول از اهمیت بالایی برخوردار است. جرا که اگر محتوا و وب سایت شما جذاب نباشد نمی تواند کاربران را جذب نماید . بنابراین بهتر است طراحی وب خود را به یک طراح خلاق بسپارید. در ادامه به معرفی کامل‌تری از امکانات مورد نیاز برای سایت شخصی خواهیم پرداخت.

برخی از قابلیت های طراحی سایت شخصی

همانطور که بیان کردیم طراحی سایت شخصی نیز درست مانند انواع طراحی سایت دارای قابلیت هایی است که در ذیل مهمترین آن ها را برای این نوع وب سایت بیان خواهیم کرد.

  • قابلیت معرفی شرکت و رزومه کاری
  • ویترینی از محصولات و یا خدمات
  • قابلیت سفارش خدمات و محصولات
  • سفارش و پرداخت آنلاین
  • نمایش اخبار،اطلاعات و تصاویر
  • قابلیت قراردادن تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی
  • قابلیت انتشار ویدئو در سایت
  • قابلیت عضویت در سایت
  • دسترسی کاربر و تعیین میزان دسترسی به سایر کاربران
  • نمایش آمار بازدید و ورودی های سایت
  • تغییرات متناسب با سلایق شما


مراحل ساخت سایت شخصی

در ادامه مراحل ساخت سایت شخصی را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • هدف‌گذاری 
اولین مرحله برای ساخت سایت شخصی تعیین هدف از ایحاد یک سایت است. در حقیقت بیان نظرات شخصی، معرفی خود در فضای شغلی یا راه‌اندازی کسب و کار آنلاین  هریک می‌توانند هدف از راه‌اندازی سایت شخصی باشند. اما طراحی سایت برای هریک از این اهداف نیازمند ساختار و طراحی دیزاین و وب سایتی متفاوت است.
  • تحقیق کنید
قبل  از اقدام برای راه‌اندازی سایت شخصی،بهتر است نمونه‌های مشابه این نوع وب سایت ها را بررسی کنید. و هر آن چه را که در وب سایت های دیگر می‌پسندید و نیاز دارید را انتخاب و یادداشت نمایید.
  • انتخاب قالب مناسب

یکی از مهمترین مراحل طراحی سایت، انتخاب قالب وب سایت است.. انواع مختلفی از قالب ها برای سایت های گوناگون وجود دارد که با توجه به سلیقه شخصی و تناسب قالب با زمینه فعالیت خود قالبی مناسب را انتخاب نمایید. در هنگام این انتخاب حتما سرعت بارگذاری را در نظر بگیرید.  

  • انتخاب گرافیک جذاب و زیبا

از جمله دیگر مراحل طراحی سایت شخصی طراحی گرافیکی آن است. در کنار محتوای غنی، جذابیت بصری سایت نیز اهمیت زیادی دارد. در طراحی گرافیک سایت چند مؤلفه اصلی وجود دارد که مهترین آن ها رنگ، فونت سایت و لوگو است.رنگهای مختلف هرکدام هویت و احساس متفاوتی را در مخاطب ایجاد می‌کنند. و بهتر است از هارمونی رنگ ها برای انتخاب رنگ ها استفاده نمایید.  فونت نوشتار علاوه بر زیبایی باید خوانا نیز باشد. لوگو سایت شما نیز در ایجاد برند شخصی شما تاثیر زیادی دارد. لذا هم‌زمان با طراحی سایت باید لوگو شخصی خود را نیز طراحی کنید تا تصویر ماندگار شما در ذهن مخاطب ایجاد شود.

  • انتخاب هاست و دامنه

برای وب سایت شخصی خود نام دامنه متناسب با کسب و کار شخصی خود را انتخاب نمایید. بهتر است نام دامنه کوتاه و بیان گوی فعالیت شما باشد. برای خرید و انتخاب هاست پیشنهاد می‌کنیم از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

  • تولید محتوا بهینه 

در انجام تحقیقات اولیه باید سرفصل‌های محتوایی مورد نظر خود را نیز انتخاب کرده باشید. بر اساس همان سرفصل‌ها تولید محتوا را آغاز کنید. باید تمام آنچه قصد دارید در سایت خود منتشر کنید را بر روی کاغذ منظم کنید.

مراحل طراحی سایت شخصی

سایت شخصی چه امکاناتی باید داشته باشد؟

از حمله مهمترین امکاناتی که وب سایت های شخصی دارند موارد ذیل است

  • صفحه اصلی  یا ایندکس سایت شخصی

این صفحه اولین مواجهه شما با مخاطب و در واقع نشان دهنده هویت برند شخصی شماست. آنچه در این صفحه ارائه می‌شود باید معرف شخصیت شما و بیانگر اهداف شما از راه‌اندازی سایت باشد. بنابراین طراحی صفحه اول باید با دقت و وسواس زیادی انجام شود.

  • بیوگرافی و درباره ما

این بخش از طراحی سایت شخصی می‌تواند توضیحی مختصر در صفحه اول سایت یا یک صفحه کاملاً مجزا باشد. در این بخش می‌توانید از علایق و مهارت‌های خود سخن بگویید و رزومه خود را نیز ضمیمه کنید.

  • نمونه کارها

در یک سایت شخصی بهتر است بخشی را به معرفی نمونه کارهای خود اختصاص دهید. برحسب نوع حرفه خود از محتوای جذاب مانند فیلم و تصویر نیز در این بخش استفاده کنید. اگر نمونه کارهای شما در مراجع معتبری منتشر شده است بهتر است لینک آنها را در سایت خود ارائه کنید. در نظر داشته باشید که لزومی ندارد تمام نمونه کارهای خود را در این بخش منتشر کنید. باید بهترین نمونه کارهای خود را منتشر کنید تا به سرعت مخاطب را تحت تأثیر قرار دهید.

  • گالری عکس و فیلم

به طور کلی انتشار عکس و فیلم واقعی در جلب اعتماد مخاطب بسیار تأثیرگذار است. انتشار عکس شخصی دلخواه در بخش بیوگرافی، انتشار تصاویر محل کار، فعالیت‌ها، جلسات کاری و فرایند کاری از جمله تصاویری است که می‌توانید در این بخش منتشر کنید.

  • وبلاگ

در این بخش می‌توانید بر مبنای دانش و مهارت خود محتوای آموزنده منتشر کنید. این اقدام در ارتقاء شخصیت حرفه‌ای شما نیز مؤثر است. تولید محتوای وبلاگ بر اساس نیاز مخاطب و با رعایت اصول سئو می‌تواند افزایش بازدید سایت را نیز به دنبال داشته باشد.

  • نظرات

درج نظرات مشتریان از جمله راهکارهای جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان تازه است. اظهارنظر صادقانه افراد در مورد همکاری با شما می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های تازه برای شما باشد. نکته قابل تأمل این است که نباید در انتشار نظرات واقعی تردید کنید. انتشار نظرات جعلی به اعتبار شما آسیب جبران ناپذیری وارد می‌سازد.

  • ارتباط با ما

هدف اصلی از طراحی سایت شخصی ایجاد ارتباط با افراد مختلف است. بنابراین در این بخش باید کلیه راه‌های ارتباطی خود اعم از حقیقی و مجازی را ارائه کنید.

ویژگی های طراحی وب شخصی

طراحی سایت شخصی و سئو

با توجه به رقابت اینترنتی در هر کسب و کار بیشتر مردم به دنبال قرار گرفتن در صفحات برتر موتورهای جستجوگر هستند بنابراین  سئو سایت اهمیت زیادی پیدا می‌کند. طراحی سایت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد . اصل مهم طراحی سایت نمایش سایت پس از جستجو با کلمات کلیدی در موتورهای جستجوگر است. بنابراین تیم بهینه سازی و سئو الی وب با طراحی وب سایت شخصی بر اساس استانداردهای نوین در این زمینه شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می نماید.

سفارش طراحی سایت شخصی و بهینه سازی سایت با الی وب

برای انجام خدمات طراحی سایت از جمله طراحی سایت شخصی، فروشگاهی،طراحی سایت آژانس مسافرتی و … سئو و بهینه سازی، تولید محتوا اختصاصی و بهینه، مشاوره سئو می‌توانید به وب سایت الی وب مراجعه نمایید. این مجموعه با تیمی متخصص و بر اساس جدیدترین تکنولوژی های روز در این حوزه در جهت ارائه خدماتی نوین و با کیفیت با آخرین متدهای علم وب گام برداشته است. هم اکنون می‌توانید با مشاوران ما تماس برقرار کرده و برای انجام این خدمات به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یازده =

کاربر عزیز پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر پاسخ باشید.