طراحی سایت حرفه‌ ای و ساخت وب‌سایت تخصصی

علاقه مندی

0 مورد

زمان مطالعه

7 دقیقه

نظرات

بدون نظر

دسته بندی

,

تاریخ انتشار

30 مرداد 1402

عنوان های مقاله

در دنیای امروز، هر کسب‌وکاری به یک وب‌سایت نیاز دارد، از آنجا که اینترنت جزء روش‌های پراستفاده مردم برای یافتن اطلاعات، کالا و خدمات شده است. بسیاری از کسب‌وکارها برای توسعه و افزایش درآمد نیاز به وب‌سایت دارند. در واقع طراحی سایت حرفه‌ ای در زمینه‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا به جذب مخاطب بیشتر، تعامل با مشتریان، حفظ مشتریان فعلی، جذب مشتریان جدید و درنهایت به کسب درآمد بیشتر برسید.  در این مقاله، با مفاهیم و اصول طراحی وب‌سایت حرفه‌ای و ساخت وب‌سایت آشنا خواهید شد.

 

10 ویژگی مهم طراحی سایت حرفه ای

هر کسب و کاری، بخصوص در دنیای دیجیتال امروز، به دنبال داشتن یک حضور آنلاین قوی به عبارتی دیگر طراحی سایت است. برای رسیدن به این هدف، داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و کیفیت بالا، بسیار مهم است. اگر صاحب کسب و کار هستید، وب سایت شما کاملاً یکی از مهم ترین ابزارهایی است که برای به دست آوردن مشتریان بیشتر و بهتر در اختیار دارید. بنابراین چه چیزی یک وب سایت خوب را از یک وب سایت بد یا یک وب سایت خوب را از یک وب سایت عالی جدا می کند؟ در اینجا 10 ویژگی وجود دارد که یک وب سایت حرفه ای به آن نیاز دارد.

طراحی سایت حرفه ای

1. ناوبری ساده سایت

طراحی سایت حرفه ای باید به راحتی قابل پیمایش باشد و آیتم های منو باید به راحتی از هر صفحه قابل دسترسی باشد. بیننده باید همیشه دقیقا بداند که در کجای وب سایت قرار دارد و به راحتی به جایی که دوست دارد دسترسی داشته باشد. نقشه سایت ایده بسیار خوبی برای این امر است.

2. طراحی بصری

مردم موجودات بصری گرا هستند و استفاده از گرافیک عالی راه خوبی برای جذاب تر کردن وب سایت شماست. وب سایت شما تقریباً 1/10 ثانیه برای تحت تأثیر قرار دادن بازدیدکننده – و مشتری بالقوه شما دارد و به آنها اطلاع می دهد که وب سایت و تجارت شما  قابل اعتماد و حرفه ای است یا خیر. با این حال، مهم است که زیاده روی نکنید. اسکرول متن، انیمیشن، و معرفی فلش باید در طراحی وب خود به مقدار کم و فقط برای تأکید بر یک نقطه برای حداکثر تأثیر استفاده شود.

3. محتوا مفید

تولید محتوا سایت ستون فقرات وب سایت شما است. محتوای شما نه تنها نقش مهمی در قرارگیری موتور جستجوی شما دارد، بلکه دلیلی است که بیشتر بازدیدکنندگان در وهله اول به دنبال وب سایت شما هستند. متن وب سایت شما باید آموزنده، آسان برای خواندن و مختصر باشد. محتوای وب یونیک و ارگانیک بیش از هر چیز دیگری در طراحی وب سایت شما جذاب، موثر و محبوب خواهد بود.

4. وب سایت دوستانه و کاربرپسند

 مهم نیست که سایت شما چقدر آموزنده و زیبا است، اگر سایت شما کاربرپسند نباشد و یا کاربر به سادگی نتواند با آن ارتباط برقرار کند حتما از آن خارج خواهد شد.  طراحی سایت حرفه ای و مؤثر، بازدیدکنندگان شما را بلافاصله درگیر می کند و همچنان توجه آنها را از طریق هر صفحه به خود جلب می کند، و همچنین آنها را تحت تأثیر قرار می دهد تا با شما تماس بگیرند. این امر “نرخ تبدیل” نامیده می شود و احتمالاً هدف نهایی وب سایت شما نیز همین است.

این مهم است که طراحان وب شما کلیدهای کارکرد وب سایت شما را در تمام مرورگرهای اصلی بدانند و از متا تگ ها، تگ های alt استفاده کنند و در سئو (بهینه سازی موتور جستجو) کاملاً آشنا باشند. عوامل زیادی بر قرارگیری موتور جستجو و ظاهر بصری سایت شما تأثیر می گذارد، بنابراین مطمئن شوید که طراحان وب شما چیزهای خود را می دانند.

5. سئو سایت

طراحی سایت حرفه‌ای دارای سئو عالی است که باعث می‌شود وب سایت شما در موتورهای جستجو قابل دیده شدن باشند. بنابراین مهم است که طراحان سایت شما اصول پایه ای سئو و بهینه سازی سایت را در هنگام پیاده سازی اعمال نمایند. عوامل زیادی بر قرارگیری سایت شما در موتور جستجو و ظاهر بصری سایت شما تأثیر می گذارد، پس با انتخاب درست یک کارشناس سئو وب سایت خود را در نتایج صفحه اول گوگل مشاهده نمایید و کسب درآمد نمایید.

6. دسترسی به اطلاعات

همه بازدیدکنندگان وب سایت شما علاقه مند نیستند، یا وقت کافی برای مطالعه کل سایت را ندارند. آنها ممکن است نیاز داشته باشند فقط به یک شماره تلفن یا آدرس، یا فقط به اطلاعات خاصی دسترسی داشته باشند. به همین دلیل، قرار دادن اطلاعات کلیدی در سایت و در قسمتی که به راحتی قابل دسترسی است، مهم است. همه ما این تجربه را داشته‌ایم که نمی‌توانیم برخی از اطلاعات مورد نیاز را در یک وب‌سایت پیدا کنیم، و نتیجه همیشه یک بازدیدکننده ناامید است. این تجربه همواره آزاردهنده است و یک بازدیدکننده ناراضی برای مدت طولانی در سایت شما باقی نمی ماند و بعید است که به سایت شما بازگردد و یا از شما خدماتی بگیرد.

7 .شهودی

یک طراحی سایت حرفه ای  آنچه را که بازدیدکننده شما فکر می‌کند پیش‌بینی می‌کند و مستقیماً نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند، و دارای عناصری است که به‌گونه‌ای منطقی چیده شده‌اند. اگر یک بازدیدکننده در حال جستجوی یکی از محصولات یا خدمات شما در موتور جستجو یا فهرستی است که سایت شما در آن فهرست شده است، مهم است که وب سایت شما دارای یک صفحه فرود باشد که مستقیماً با آنچه جستجو کرده است مرتبط باشد نه اینکه آنها را مجبور به فیلتر کردن همه موارد کند.

8 برندسازی

وب سایت شما باید بازتاب مستقیم کسب و کار و برند شما باشد. بازدیدکننده شما باید فوراً یک ارتباط بصری بین لوگو، محتوا سایت و خدمات شما ایجاد کند. وب سایتی که این کار را انجام می دهد نه تنها به خاطره ماندن برند شما کمک می کند، بلکه سطحی از اعتبار و تصویری بهتر از کسب و کار کلی شما می افزاید.

9. زمان کوتاه لود و سرعت سایت

زمان لود شدن سایت یکی از موارد مهم در طراحی وب سایت حرفه ای است. متأسفانه، سایتی که به طور غیرعادی طول می کشد تا وب سایت شما را نمایش دهد و یا سرعت بسیار پایینی دارد کاربر را از ادامه کار منع می‌کند. هرچه سایت شما زمان لود کمتری داشته باشد   ارزش بیشتری برای کاربران و موتورهای جستجوگر خواهد داشت.

10. تبدیل

وب سایت شما می تواند مهم ترین تولید کننده مشتری باشد که کسب و کار شما می تواند داشته باشد، و باید تاکید اصلی را بر جذب مشتریان جدید و در دسترس قرار دادن خدمات اضافی برای مشتریان فعلی از طریق افزایش آگاهی از تمام خدماتی که ارائه می دهید داشته باشد. ارائه ابزارهای مورد نیاز برای انجام تجارت با شما به روشی آسان و لذت بخش، تبدیل وب سایت شما را افزایش می دهد و موفقیتی را برای شما به ارمغان می آورد.

هزینه طراحی وب سایت حرفه ای

به یاد داشته باشید، رابطه با طراح وب شما احتمالاً تا زمانی که تجارت شما دوام خواهد داشت، ادامه دارد پس آن را عاقلانه انتخاب کنید! 

 

هزینه و قیمت طراحی سایت حرفه‌ای

قیمت و هزینه طراحی سایت حرفه‌ای متناسب با شرایط و خواسته‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. اما برخی از عواملی که بر هزینه آن  تاثیر می‌گذارند عبارتند از میزان محتوای سایت، طراحی سفارشی، استفاده از قالب طراحی، سطح تخصص طراحان سایت، سئو، پشتیبانی فنی و… است. همچنین هزینه طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی متفاوت است. نوع سایت طراحی شده نیز در قیمت طراحی سایت تاثیر می‌گذارد مثلا هزینه طراحی سایت فروشگاهی با هزینه طراحی سایت تبلیغاتی متفاوت است.

 

سئو  طراحی سایت حرفه ای 

همانطور که بیان کردیم سئو و بهینه سازی سایت برای یک سایت تخصصی امری مهم و ضروری است. اگر سایت شما تمام ویژگی های یک وبسایت حرفه ای را داشته باشد اما با سرچ کاربران در موتورهای جستجوگر نمایش داده نشود ارزشی برای شما نخواهد داشت. بنابراین اولین قدم پس از طراحی سایت، سئو حرفه ای سایت است. کارشناسان الی وب با مشاوره سئو و بهینه سازی سایت می توانند شما را تا رسیدن به نتایج برتر موتورهای جستجوگر یاری نمایند.

وب سایت حرفه ای و سئو

طراحی صفر تا صد سایت حرفه‌ای با الی وب

اگر شما نیز قصد دارید کسب و کار خود را رونق دهید و مشتریان دنیای اینترنت را از آن خود کنید نیاز به یک طراحی سایت حرفه ای نیاز خواهید داشت. الی وب یک گروه طراحی و توسعه وب است که  با ارائه جدیدترین متدهای تکنولوژی در زمینه وب به مشتریان خدماتی از جمله طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و تولید محتوا اختصاصی ارائه می‌هد. همچنین شما می‌توانید از خدمات مشاوره سئو این مجموعه نیز بهره‌مند شوید و در وب سایت خود به کار بگیرید. با استفاده از خدمات طراحی و توسعه وب سایت با الی وب، به راحتی می‌توانید یک سایت با کیفیت بالا و با بهترین کارایی را داشته و به کسب درآمد بیشتر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

کاربر عزیز پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر پاسخ باشید.